Velkommen i Særslev judoklub          LogoSærslevJudoklub.jpg

Hvad er Judo?

Judo er en japansk kampsport hvor man kæmper ved at bruge kasteteknikker og holdegreb, uden at slå og sparke.

Judo er derudover en livsform og en skolingsvej, der udvikler dig på alle planer. Judo betyder "den milde vej" og

det er et billede på, at eftergivenhed sejrer over styrke. Men tag ikke fejl: Der ligger ingen svaghed gemt i det!

Hvor træner vi?

Træningen foregår i Hal 1 på Nordfyns Efterskole i Særslev.

(Kør ind til boldbanerne i Særslev og fortsæt ned forbi skydebanen til P-pladsen foran hallen)

Holdene

Judo 7 - 12 år (begynder og øvede)

Onsdag kl. 18:00 - 19:00

Gennem sjov og leg under judo-disciplin, træner du din smidighed, motorik og kropsforståelse, lærer at samarbejde med- og tage hensyn

til din træningspartner, samtidig med at der øves grundlæggende judoteknikker, som faldteknik og greb. Selvfølgelig vil du også stifte

bekendtskab med enkelte kast og holdgreb.

Judoteknik og kamptræning - sjov og leg. Der satses på judoteknikkerne og på hvordan de kan bruges i kamp. Der vil være masser af tid til leg,
dog vil legene være udformet således, at de samtidigt er udviklende for judoudøverens smidighed, fysik og evne til at kombinere judobevægelser.

Judo Fitness og Kamp over 12 år (ungdom og voksne, begynder og øvede)

Onsdag kl. 19:00 - 20:30

Judoteknik og kamptræning er satsningspunkterne - Vi deltager i stævner og træningslejre.  Selvom træningen målrettes og det bliver mere seriøst
er der tid til leg - vi tror på, at den bedste læring foregår, når man har det sjovt, samtidig med, at man har målet for øje.
For dig der stadig er et legebarn og kan lide at tumle rundt med en makker. Dig der gerne vil svede, have trænet alle dine muskler og få øget din
smidighed;  måske på en ny og sjovere måde.
Selvom træningen foregår sammen med kæmperne, bliver der taget hensyn til den enkeltes fitnessniveau og judokunnen.
Vi passer på hinanden, mens vi sveder.
Vi træner også en masse Randori (frikamp) som tilpasses den enkelte kæmpers evner og behov, så alle kan være med.

Sæson

4. september 2024 - 21. maj 2025

Klik på pil i højre øverste hjørne, opret profil.

Tryk på HOLD&INFO for oven til venstre.

Vælg holdtilmelding:

Judo 7 - 12 år

Judo fitness & kamp over 12 år

Følg instruktionerne, betal med kort og man er tilmeldt.

VIGTIGT:

Hvis du er mellem 13 og 16 år, skal du tilmeldes holdet "Judo 7-12 år",

grundet prisforskellen der skiller ved 16 år.

Trænerne

Holger-Henning

Hans

Mads

Emma

Judo Danmark og deltagelse i turneringer

Vi er medlem af DJU og Judo Danmark, igennem Særslev GF, for at kunne deltage i turneringer, uddannelse,

trænings-camps og meget andet (DJU står for Dansk Judo & Ju-Jitsu Union).

Det kræver en såkaldt "Judolicens" at kunne deltage i disse arrangementer og den indsættes i dit judopas.

Judolicensen skal fornyes hvert år og koster 200 kr. for 7-15 årige og 300 kr. for 16 årige og opefter.

Licensgebyret er indeholdt i dit kontingent og Særslev GF afholder således denne udgift.

Klubben sørger for at bestille din licens ved sæsonstart, men man skal være meldt ind i Særslev GF først.

Vil du læse mere om Judo kan du besøge Judo Danmarks hjemmeside på dette link:

Judo Danmark

Besøg også vores facebook side for at holde dig opdateret om arrangementer i kalenderen og se opslag:

Særslev Judoklub Facebook

Har du spørgsmål

Så er du velkommen til at kontakte:

Træner

Holger-Henning Frahm Carlsen

tlf. 20 82 38 08

M: carlsen@judo.dk

Kenneth Møller Rudbjerg

tlf. 20 71 40 49

M:  kenneth.rudbjerg@judo.dk

Alle, børn, unge, som voksne er velkomne til at komme og prøve  -  vi har dragter som kan lånes.

Vi ses på måtterne :-)